I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees tabelites on suurematest rahvaspordiüritustest osavõtu statistika. Teie ülesanne on kirjutada esitatud andmete põhjal asjalik tööalasesse aruandesse sobiv kirjalik kokkuvõte rahvaspordi populaarsusest Eestis koos omapoolsete kommentaaridega. Arvestage sellega, et Teie lugejad neid tabeleid ei näe. Oma kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. TABEL 1. SEB Tallinna Maijooks (osalejad ainult naised) Aasta   Osalejate arv 1998    100 1990    3000 1992    5000 1994    3800 1996    4300 1998    5300 2000    6000 2002    7700 2004    5800 2006    6000 2008    4300 2010    10300 TABEL 2. Osavõtt Tartu maratonist Aasta Osalejate arv 1987    14700 1993    1700 1995    2000 1997    3600 1999    3900 2002    3000 2005    4700 2007    5400 2010    8000 Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna.   Eestis on rahvaspord. Kahekümne aasta jooksul populaarsed rahvaspordid, näiteks, on niisugused võistlused: Tallinna Maijooks, Tartu maraton. Esimeses korras Tallinna Maijooks viib läbi tuhande üheksasaja kaheksakümne kaheksandal aastal. Osalejate arv oli ümbes 150 inimest, kui rääkida täpsustamalt, osalejad olid ainult naised. Tuhande üheksasaja kaheksakümne seitsmendas aastal Tartus juba oli maraton, kus osalevad 14000 inimest. Kahe aasta tagasi Tallinnas osalesid 12000 naist, aga sellel aastal Tartus osalesid 8000 inimest. Statiistika räägib, et Tallinna Maijooks on väga populaarne rahvaspord naiste jaoks. Miks Tallinna Maijooksu populaarsus on rohkem? Võib olla see on seotud sellega, et kaasaegne naine on aktiivne, naised armastavad tegeleda spordiga. Samuti, Tallinna elanikud, võib olla, aktiivsed. Veel, ma arvan, et maratonis on vaja palju aega, see on raske. Kui me räägime rahvaspordist Eestis, siis on vaja täpsustada, et kahetuhande kümnendal aastal osalejate arv oli ümbes 20000 inimest. On või teha kokkuvõte, et Eestis inimesed armastavad spordi, igal aastal osalejate arv on rohkem, rahvaspord on populaarne.   TEINE ÜLESANNE Kujutage ette, et osalesite sotsiaalministeeriumi korraldatud konverentsil "SOOLINE VÕRDÕIGUSLIKKUS EESTIS". Kirjutage oma kolleegidele sellest konverentsist ülevaade. Lisaks üldisele tutvustusele peatuge lähemalt kahel seal arutatud teemal ja lisage ka oma arvamus. 1.       1. Naiste ja meeste võimalused tööturul. 2.       2. Soostereotüüpide negatiivne mõju töö- ja haridusvaldkonnas. 3.       3. Soolise võrdõiguslikkuse teadvustamine vajalikkus ühiskonnas. Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna.   Lugupeetud koleegid! Aprillis ma osalesin sotsiaalministeeriumi korraldatud konverentsil. Teema oli "Sooline võrdõiguslikkus Eestis". Ma arvan, et valitud teema on väga huvitav ja tähtis. Ma olen kindel, et kaasaaegses ühiskonnas on probleemid, need on seotud naiste ja meeste võimalusega tööturul. Sellest ma kuulsin konverentsil, see oli esimene küsimus. Präegu Eestis peamiselt naised on töötu. Sellest räägib statistika. Erinevad organizatsioonid pakuvad tööd meestele. Mõned mehed peavad minema välismaal. Naised töötavad, peamiselt, niisugustes sfäärides: haridus, meditsiin, teenistus. Tavaliselt naistel on hea haridus, näiteks, kõrgharidus. Aga seda ei aita. Selle pärast tekib probleem - naised on töötu. Samuti ühiskonnas on stereotiip: naised peavad olema kodus, tegelevad lastega, see on piisavalt. Selle pärast naised ei taha töötada. Nad mõtlevad, et mehed peavad töötama ja tooma palka. Veel, ühiskonna arvamus, kui naised töötavad, siis nad peavad töötama, näiteks, koolis, haiglas, kaupluses. Naine - direktor, naine - ministr, naine - autojuht, naine - puusepp! Ei ole võimalusi! Minu arvamus, naised saavad töötama, peavad töötama, arendama. Präegu elutase on langenud, tööturul on palju probleeme, noored õppivad välismaal. Selle pärast naised - see on hea võimalus teha elu kvaliteetselt. Muidugi, on vaja õppida inimestele, kuidas on vaja valida oma elukutse, kuhu minema töötada pärast kooli. Peavad olema palju võimalusi täienduskolituse jaoks. Näiteks, inimene (naine või mees) töötab koolis algklassideõpetajana. Tal on peab olema võimalus käia erinevadel kursustel ja pärast saab teine elukutse, näiteks, matemaatika õpetamine. Naistel ja meestel peavad olema tasakaalud võimalused tööturul, elus. Sõnu 567