I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisse- ja väljaränne analüüs. Minu ülesandeks oli analüüsida uuringute tulemuseid, mis on kujutatud diagrammidel. Võrdlemiseks võeti 2004.-2009. a andmed. Uuringuses osalesid nii naiste kui ka meeste näitajad. Sisserände näitajad muutusid aastate jooksul kiiresti, kuid viimastel aastatel on need stabiilselt kõrged. 2007. , 2008. , 2009,a andmed ei erine nii märgatavalt. Kõige madalam sissränne oli 2004. a, ja 2009. a see suurenes kolme korda. Aastate jooksul sisseränne suurenes pidevalt ja 2009. a on see peaaegu võrdne väljarändega. Väljaränne 2006. a oli kõige kõrgem, kui 2004. a see oli ka päris madal. Võib-olla see on seotud üldiste muudatustega maailmas. Võrreldes meeste näitajaid naiste näitajatega, võime näha, et praegu rohkem mehi rändab sisse ja nende arv suureneb veelgi. Graafikust ka selgub, et peamiselt välja rändavad naised ja 2006. a nende väljarännamise näitaja on kõige suurem. Kokkuvõttes võib öelda, et kaasajal sisse- ja väljarännamise näitajad on peaaegu võrdsed ning see tähendab, et inimeste arv riigis ei muutu märgatavalt. Mehed eelistavad sinna sisse rännata, kuid naised vastupidi. Selle põhjusel nende arv väheneb. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Sellel aastal Tallinna maanteeametis toimus traditsiooniline ümarlaud teemal "Liiklusohutus". Mina olin valitud sellele foorumile osalema ning praegu tahaksin teid selle arutluse sisu ja kokkuvõttega tutvustada. Esimene oluline arutlusteema oli, et liiklus tihendab ja sellega kaasnevad erinevad probleemid. Kuna paar aastat tagasi Eestis oli tarbimisbuum, paljud inimesed ostsid endale autot ja nüüd nende arv maanteel on paris suur. Mõnel inimestel on mitu autot ja iga perekonnaliige omab oma autot. Meie järeldasime, et nimelt see on liikluse tihenemine põhjus. Suur autode arv tekib linnas ümmikuid ning see mõjub halvasti nii inimestele kui ka loodusele. Tallinna vanem võttis sõna ja ütles, et praegu tehakse kõike, et ümmiku arv langeks. Teine oluline arutlus toimus turvalisuse teemal. Meie arutlesime läbi kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. Oli palju vaidlusi selle teema puhul. Enamus toetas seisukohta, et oleks õige, kui tavakoolides oleks niisugune õppeaine nagu liikluskiri õpetus. Olukord maanteel muutuks rahulisemaks ning vanemad ei muretseks oma laste pärast nii palju. Meie kinnitasime ka, ei riigi suhtumine helkurite kandmisse on täiesti õige ja inimestele kasulik. Minu meelest pärast 1. jaanuari, kui helkurite kandmine muutub kohustuslikuks, kokkupõrkede ja surmade näitaja langeb ja elanike heaolu suureneb. Kokkuvõtteks võib öelda, et selle aasta ümarlaud õnnestus. Paljud tähtsad teemad olid läbi arutletud ning järeldused olid päris head. Vaidlused olid aktiivsed ja produktiivsed. On meeldiv tõdeda, et liiklusohutusele osutakse Eestis palju tähelepanu. Sõnu 511