I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisseränne ja väljaränne Eestis 2006.-2009. a. Lugupeetud lugejad ja kolleegid. Statistikaameti poolt oli läbi viidud uuring, kus teema oli sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a ja sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a. Eestis Statistikaamet esitas mulle kaks graafikut, kus esimene graafik sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a. Antud graafikust mina näen, et sisseränne Eestis kasvas aga väljaränne kasvas kuni 2006a. ja 2009. a oli juba stabiilne. Teisest graafikust, mis mulle esitas Statistikaamet, kus teema oli sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a mina näen jargmised tulemused. Sisseränne meeste ja naiste seases 2004.-2009. a koguaeg kasvas ja väljaränne meeste ja naiste seases 2004.-2009. a koguaeg oli miinusis või langes. Antud graafikust mina näen, et kriitiline aeg oli 2007. a ja kuni 2009. a sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a oli enam-vähem stabiilne. Nüüd võib teha väike kokkuvõte. Mõlemad graafikut sisseränne ja väljaränne Eestis 2004.-2009. a on vaja saada Sotsiaalametisse ja las ta viib antud uuring edasi. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Täna 27. 11. 2010 a Tallinnas Maanteeametis toimus foorum, kus ümarlaua teema oli liiklusohutus. Foorumis osalesid esindajad maanteeametist, politseist, päästeametist, külastajat välismaalt ja linnaelanikut. Foorum väljaehitas mitte erinevaid probleemid liiklusohutuses. Üks põhiküsimuses oli, kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. Politsei poolt esindaja Indrek Sirek räägis, et antud teemaga peab tegelema ainult politsei, kuna see on põhi politsei töö ja ei tohi, et inimesed ise tahavad muuta liiklemise turvalisemaks. Talle väitis linnaelanik, kodanik Kalle Lomp, kes omapoolt ütles. Iga kodanikul on õigus midagi muuta, kuna tema õigused kõik kirjutatud põhiseaduses. Peale seda Kalle Lomp pakkus, kui linnaelanik märkab kuskil linnas liiklusrikkumine ta peab kohe teavitama sellest politsei või möödakäijat, kes oma poolt peavad aidata linnakodanikule. Näiteks kui purjus autojuht tahab sõida autoga ja istus autorooli taga. Ja teine pakkumine oli kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks, see on see, et kõik inimesed pimede ajal ja öösel, kõik vabatahtlikult peavad kasutama helkur ja linnast väljas helkur ja kui on vaja siis taskulamp. Veel üks väga aktuaalne küsimus oli see on ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas. Maanteeameti esindaja pakkus rohkem ehitama jalgrattateed ja ütles, et vaja vähem kasutada ühistransport, kuna kõik inimesed on haiged ja paksud. Rohkem vaja sportiga tegelema, eriti sõita jalgrattaga ja sest vaja ehitada rohkem jalgrattateed. Aga üks pensionäär vastas, et ta ei oska sõita jalgrattaga ja terve oma elu sõidab bussiga ja trammiga ja tema arvamus, et vaja rohkem ühistranspordi arendama linnas ja linnast väljas. Aga mina arvan ei vaja rohkem asendama jalgrattaliiklus. Sõnu 526