I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Sisseränne ja väljaränne Eestis. Eile ilmusid uuringutulemused sisse- ja väljarände kohta Eestis. Üsna suure tõenäolisega võib öelda, et sisseränne suurendas viimastel aastatel ning see tõestab, et meie riik areneb kiiresti. Kahjuks on see, et väljaränne on veel suurem, kui sisseränne, ning siit tuleb välja, et on veel vaja rabada tööd teha, et sisseränne oleks suurem. Muidugi, on erinevused sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas. Meestel on suurem sisseränne, aga naistel väljaränne. Ma kaldun arvama, et tulemused on sellised, sest naised on praegu meie riigis natuke julgemad ja targemad ja nad eelistavad minna välismaale, et seal õppida või töötada. Muidugi mõned neist on sunnitud maa peale tagasi tulema ning seega nad tulevad tagasi koju. Aga teistes riigides on teine olukord. Näiteks, meeste sisseränne on 2500 aga naiste - ainult 1500. Seega välismaal mehed on julgemad ning nad tulevad Eestisse. Praegune olukord on iseenesest huvitav. Eelmisel aastal sisse- ja väljaränne olid umbes 4000 ja 5000. Seega lähitulevikus võib juhtuda nii, et inimesed rohkem tulevad Eestisse, kui lahkuvad. Kokkuvõttes, võib öelda, et meie riik muutub, muutuvad elutingimused, arenevad ülikoolid ja sellepärast inimesed saavad aru, et ka Eestis võib elada fantastiliselt ning nad ei viitsi siit ära minna aga inimesed teistest riigidest tulevad siia uurima olukorda. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Liiklusohutus. Eelmisel nädalal ma käisin foorumis ning Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Üsna suure tõenäolisega võib öelda, et meie linnas on sellega seotud palju erinevaid probleeme. Meie linnas on nii palju autosid, et liikluse tihenemine toimub peaaegu iga päev. Mõned autojuhid armastavad sõita liiga kiiresti ja seega nad on sunnitud maa peale tagasi tulema aga sellised autojuhid on ikka suur liikluse tihenemise probleem. Muidugi, mõnikord toimub nii, et lihtsalt palju autosid sõidavad samal ajal. Need asjad tekkivad palju probleeme. Näiteks, kui toimub liikluse tihenemine, keegi ei saa midagi teha ning see ajab inimesi hulluks. Kõik on närvilised sest nad ei jõua tööle, kooli, jne. Kui liikluse tihenemine lõpeb, siis inimesed rabavad tööd teha, mida nad varem ei jõudnud teha. Siit tuleb välja, et liikluse tihenemine tekkib palju erinevaid probleeme. Ma ise kaldun arvama, et me peame rohkem arendama ühistranspordi ja jalgrattaliikluse linnas. Inimesed, kes käisid foorumis, arvasid samamoodi. Arvestades hetkeseisu, tänapäeval inimesed eelistavad sõita autodega sest nii on kiirem ja mugavam. , Aga nüüd me teame, et see pole päris nii. Et meil pole probleeme liikluse tihenemisega, me peame rohkem kasutama ühistranspordi. Kui kõik näevad, et inimestele on vajalik ühistransport ning see on nende jaoks mugav, siis hakkatakse arendama. Mõnikord võib kasutada ka autosid aga mitte nii tihti nagu praegu. Jalgrattas on ka iseenesest huvitav lahendus aga sellega sõitmine mõnikord on täiesti ebamugav. Seega parem transport on ühistransport. Kokkuvõttes jaab kõlama seisukoht, et me peame arendama ühistranspordi ja võib-olla ka jalgrattaliikluse, et meie linnas kõik oleks rahulik ja mugav. Sõnu 582