I OSA. KIRJUTAMINE ESIMENE ÜLESANNE Teie ees graafikutes on uuringutulemused. Teie ülesanne on neid analüüsida ning teha töökeskkonda sobiv kirjalik kokkuvõte koos omapoolsete kommentaaridega sisse- ja väljarände kohta Eestis. Arvestage sellega, et Teie lugejad graafikut ei näe. Kirjutisele pange kindlasti ka pealkiri. Graafik 1. Sisseränne ja väljaränne 2004.-2009. a Graafik 2. Sisse- ja väljaränne meeste ja naiste seas 2004.-2009. a Teksti nõutav pikkus on umbes 180 sõna. Eesti töökeskkond naiste ka meeste seas. Minu ülesandeks on analüüside uuringutulemusi, mis on esitatud kahe diagrammi kujul. On küsitletud naised ja mehed 2004.-2009. a, et saada teada sisse- ja väljarände meeste ja naiste seas ja sisserände ja väljarände üldiselt. Kui vaadata esimesele diagrammile võib näha, et kõige suurem väljaränne oli aastal 2006 ja kõige madalama aastal 2004, kuid kõige suurem sisseränne oli aastal 2009 ja kõige madalam aastal 2004. Ma arvan, et see on seotud poliitiliste ja majanduslike muutustega Eestis. Sest aastal 2006 eesti majanduses tekis tõus, kuid pärast tuli majanduskriis. Kui analüüsida meeste ja naiste vastused eraldi, siis saab näha, et meestel sisserände tulemus on kõrgem, kuid naistel kõrgem on väljarände tulemus. Ma arvan, et sellest tuleb, et meestele on lihtsam leida töökohta, kui naistele, sest tavaliselt meestel on parem ja kõrgem haridus. Aga naised kuulutavad rohkem kui teenivad. Kõige silmapaistvam muutus sisserändes aastatel 2006 ja 2007 vahel, sest vahe on 1000 naist ja meest. Ma arvan, et selledes aastades paljud inimesed kaotasid töökohti. Kokkuvõttes saab öelda, et viie aastal jooksul näided muutuvad tendensiliselt ja aastal 2010 nad tõusevad. TEINE ÜLESANNE Maanteeameti ümarlaua teema oli liiklusohutus. Teie ülesanne on tutvustada toimunud arutelu kirjalikult oma kolleegidele. Andke foorumist üldine ülevaade, peatuge lähemalt vähemalt kahel küsimusel ja lisage ka oma arvamus.   1.       Liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnevad probleemid. 2.       Kuidas saavad inimesed ise muuta liiklemise turvalisemaks. 3.       Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas.   Teksti nõutav pikkus on umbes 250 sõna. Eelmisel nädalal ma külastasin maanteeameti ümarlauda, mille teema oli liiklusohutus meie linnas. Seal toimus huvitav arutelu liiklusest ja ohutust, mis tekib teel. Ma kuulsin väga palju häid mõttteid ja praegu tahan jutustada millest seal räägiti. Täna liiklusohutus teema ja lihtsalt liiklus meie tänavadel on väga aktuaalne, sest paljud avariid tekkivad seepärast, et autojuhid ei jälgi üldse teed, mis seal toimub ja kuhu ta sõidab, kuid veelgi tarbib alkohooli. Ja esimine, minu arvates huvitav teema, oli "liikluse tihenemise põhjused ja sellega kaasnavad probleemid". Rääkiti, et iga aastaga autoomanike arv ainult kasvab, millest tuleb, et kasvab ohutus teel ka. Oli arvamus, et liikluse tihenemine põhjused on see, et elamistasu Eestis kasvab, inimesed saavad natuke kõrgema palga ja autohind madalab. Ma olen sellega nõus ja tahan täiendada, et kui sul on oma transpordivahend, see on mugavam. Ja öeldi, et sellest tekkivad ka probleemid. Esimene on ummikud maanteedel. Teine, et autoomanike arv kasvab ja sellepärast riik peab ehitama uued maanteed, kuid see maksab raha. Ja selle teema vastav teema oli "Ühistranspordi ja jalgrattaliikluse arendamine linnas". Paljud osalejad olid nõus, et linnades peab olema rohkem jalgratta teid, siis jalgrattade arv kasvab ja autojuhtide arv madalab. Ma arvan veel, et jalgrattas on keskkonnasõbralik transpordivahend ja aitab inimestel olla terve, sest jalgrattasõit on väga kasulik südamele. Veel foorumil öeldi, et linnas peab arendama ühistransport, sest ühistranspordi kasutamine ei loo ummikuid teedel. Ma arvan, et ühistranspordi kasutamine maksab vähem kui osta autosi. Kokkuvõttes saab öelda, et sellel foorumil ma sain palju teada ja need teadmused aitavad meie tööl.   Sõnu 561