Aprilis kolm aastat tagasi sõitsin Pariisi, Prantsusmaale. Günmaasiumis õppisin prantsuse keelt, ja me koolil on kombeks, et teises klassis prantsuse ja saksa keele õppijad sõitsivad Prantsusmaale ja Saksamaale. Nii meie rÿhm ka, kuus tüdrukut ja õpetaja, läks tutvuma prantsuse kultuuri. Esimese päeva oli teisipäev. Õhtul me jalutasime mööa tänavaid, vaatasime ilusaid maju ja mötlesime, et kuhu neist me koliksime tulevikus. Me kõik tahtsime suure ja uhke rõdu. Me otsisime ka kooli, kus me külastasime nelipäeval. Me hotell oli väike, aga puhas ja hubane. Järgmisel päeval hakkasime tutvuda linna vaatamisväärtustega, ja esimene oli Louvre, maailmakuulus kunstimuuseum. See on vana palee ja väga suur. Antiigi skulptuurid olid uhked, aga Mona Lisa oli pettumus: väike ja tõmmu pilt, mida tohtis vaatada ainult viie meetri kaugelt. Siis oli korras Eiffel-torn, Prantsusmaa ehk kõige kuulusam ehitis. Pariis on määratu linn, agasest ei saa aru enne kui selle näeb kõrgelt. Kahjuks siis oli udune ja vihmane ilm, mistõttu linn näis rõhutult välja. Päev ei olnud kõige parem pildistada maastikke. Nelipäeval me käisime tutvumas sealse kooliga. Kool oli päris suur, sest seal õppisid nii põhikooli kui gümnaasiumi õpilased. Ma ja oma sõber Taru pääsesime jälgima inklise keele õppetundi. Me olime seal kolm või neli tunti ja sõime teiste õpilistega koolisööklas. Söök mulle ei meelninud palju. Reedel meie turistreis jätkus: sõitsime metrooga  ümber Pariisi ja nägime Notre Dame kirikut, triumfikaart ja Punast Veskit, prantsuse keelel Moulin Rouge. Käisime ka kohvikus, kus filmiti prantsuse filmi Amélie. Ühes raamatupootis küsisin, kui neil oleksid olnud Tove Janssoni Muumi-raamatuid, aga neil ei neid olnud. Ostisin siis pildisarjaraamatu, mis oli alantatud hinnaga. Veel ma ei ole seda lukenud. Sacré Cœur on ilus kirik, mis asub mäe otsas. Seal me käisime ka. Sees kirikus ei saanud pildistada, sest seal oli jumalateenastus. Kiriku ees oli suured trepp, ja neil istusid palju inimesi. Ilm oli väga päikeseline ja üks mees mängis kitarri ja laulis. Laupäeval me läksime tegema sisseoste suuresse kaubunduskeskusse, mis ei asunud kesklinnas. Mõnele meist see oli peaaegu taevas, sest ma arvan, et Soomes ei ole sama kolossaalset kaubunduskeskust kui see. Pühapäeval sõitsime vaadama Versaillesi paleed. Reis sinna kestis metrooga poole tundi. Sest oli kevad, paleede aed oli pruun ja hall. Ainult kuused, mis oli lõigatud koonusekujulisteks, olid rohelised. Aed oli ka määratu suur ja kuigi me jalutasime seal mõne tunni, me nägime ainult väikese tüki. Esmaspäeva õhtupoolikul läksime poole lennuväli. Tagasi Soomes me olime öösel.