Page 77 - Tallinna Ülikool
P. 77
100 80 60 40 20 0
2. kvartiil 3
stabiilselt puudub halvast heaks
. kvartiil 4
halvalt puuduvaks healt halvemaks puuduvalt heaks stabiilselt hea
. kvartiil stabiilselt halb
6 8 5
10
6 7
22
4 10
Joonis 5. Arvutioskuste muutus Eestis aastatel 2013–2015 vanuserühmas 55–64 hariduskvartiilide kaupa, % inimestest, kes vastasid mõlemas laines.
Märkus: haridusaastate kvartiilid: 2. kv = 9–11 a, 3. kv = 12–13 a, 4. kv >13 a.
Jooniselt 5 on näha, et mida kõrgem hardisukvartiil, seda vähem on mitteoskajaid ja rohkem neid, kelle oskused on mõlemas laines head või väga head. Samas, halvaks hindasid oma oskuseid mõlemas laines suhteliselt sarnane osa (30%) inimestest nii 2., 3. kui 4. kvartiilis. Vaadates kahe laine vahel toimunud muutust oskustes, näeme, et hariduskvartiilides oli sarnane nende osa, kelle oskused paranesid (13–14%), ning mida kõrgem kvartiil, seda rohkem oli neid, kelle oskused vähenesid (kvartiilides vastavalt 16%, 20% ja 22%).
Joonisel 6 on toodud arvutikasutuse vajadus viimasel töökohal selles vanuserühmas, kes olid 2015. aastal 55-64-aastased. Vajadus on määratud, kui vastaja oli tööhõives ja vastas
100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0
2kv 3kv 4kv SHARE Eesti
Joonis 6. Viimasel või praegusel töökohal arvutit kasutanud 2015. aastal vanuserühmas 55–64 olnud hariduskvartiiliti, Eesti ja SHARE keskmine, 2015. laine.
77