Page 77 - Tallinna Ülikool
P. 77
100 80 60 40 20 0
2. kvartiil 3
stabiilselt puudub halvast heaks
. kvartiil 4
halvalt puuduvaks healt halvemaks puuduvalt heaks stabiilselt hea
. kvartiil stabiilselt halb
6 8 5
10
6 7
22
4 10
Joonis 5. Arvutioskuste muutus Eestis aastatel 2013–2015 vanuserühmas 55–64 hariduskvartiilide kaupa, % inimestest, kes vastasid mõlemas laines.
Märkus: haridusaastate kvartiilid: 2. kv = 9–11 a, 3. kv = 12–13 a, 4. kv >13 a.
Jooniselt 5 on näha, et mida kõrgem hardisukvartiil, seda vähem on mitteoskajaid ja rohkem neid, kelle oskused on mõlemas laines head või väga head. Samas, halvaks hindasid oma oskuseid mõlemas laines suhteliselt sarnane osa (30%) inimestest nii 2., 3. kui 4. kvartiilis. Vaadates kahe laine vahel toimunud muutust oskustes, näeme, et hariduskvartiilides oli sarnane nende osa, kelle oskused paranesid (13–14%), ning mida kõrgem kvartiil, seda rohkem oli neid, kelle oskused vähenesid (kvartiilides vastavalt 16%, 20% ja 22%).
Joonisel 6 on toodud arvutikasutuse vajadus viimasel töökohal selles vanuserühmas, kes olid 2015. aastal 55-64-aastased. Vajadus on määratud, kui vastaja oli tööhõives ja vastas
100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0
2kv 3kv 4kv SHARE Eesti
Joonis 6. Viimasel või praegusel töökohal arvutit kasutanud 2015. aastal vanuserühmas 55–64 olnud hariduskvartiiliti, Eesti ja SHARE keskmine, 2015. laine.
77


































































































   75   76   77   78   79