Page 17 - Õppekorralduse eeskiri
P. 17
(11)Mitteüliõpilaste taotluste hindamise vajalikkuse osas teeb otsuse akadeemiline üksus. Taotluse hindamise puhul vormistatakse kirjalik otsus, mille alusel on võimalik hiljem õppeaine(te) ülekanne vormistada. Hindamisotsus on tähtajaline. Tähtaeg fikseeritakse otsuse juures.
(12)VÕTA taotlust ei ole vaja esitada ning tulemuste ülekandmine toimub originaaldokumentide ja nende ingliskeelse tõlke alusel, kui:
1) üliõpilane soovib üle kanda Erasmuse programmis läbitud ja/või eelnevalt kokku lepitud õppeaineid;
2) üliõpilane soovib üle kanda külalisüliõpilasena teises kõrgkoolis läbitud ja eelnevalt akadeemilise üksusega kokku lepitud õppeaineid;
3) õpingute tunnustamine on koolidevahelise koostöölepinguga sätestatud;
4) täienduskoolituse arvestamine vaba- või valikaineks lepitakse enne täienduskoolitusele
registreerimist kokku õppekava kuraatoriga. Üliõpilane esitab põhjendusega avalduse, kuhu märgib täienduskoolituses läbitavad teemad, põhjenduse ning asendatava(d) aine(d). Täienduskoolituse sisu peab vastama asendatava(te) aine(te) sisule.
(13)Varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine õppeaine osana toimub üliõpilase ja vastavat õppeainet õpetava õppejõu kokkuleppel ning selle kohta VÕTA taotlust ei esitata. Üliõpilane registreerib end ainesse ja tal on võimalus sõlmida õppejõuga kokkulepe. Kokkulepe allkirjastatakse mõlema poole poolt ning see kehtib aine sooritusõiguse ajal. (14)VÕTA toimub individuaalse hindamise korras taotleja poolt esitatud dokumentide alusel. Vajadusel on õigus isiku eelnevate õpitulemuste või erialase töökogemuse hindamiseks anda talle praktilisi ülesandeid, viia läbi vestlus või hinnata taotleja teadmisi ja oskusi muul viisil.
(15)Kuni semestri teise kontaktõppeperioodi lõpuni esitatud taotlused hinnatakse 30 kalendripäeva jooksul. Pärast nimetatud tähtaega esitatud taotlusi hinnatakse järgmisel semestril. Samal semestril algavate ainete arvestamise taotlused vaadatakse üle kahe nädala jooksul. Mahukamate taotluste või lisamaterjalide nõude korral on hindaja(te)l õigus otsustamise aega pikendada, teavitades sellest ka taotlejat.
(16)Varasemate tasemeõppes läbitud sama astme õpingute arvestamise otsustab õppekava kuraator, kus taotleja õpib, soovib õppima asuda või õpinguid jätkata. Vajadusel konsulteerib õppekava kuraator ainet õpetatavate õppejõududega või moodustab hindamiskomisjoni. Varasemate tasemeõppes läbitud eelmise astme õpingute, täienduskoolitustest ning töö jm kogemusest õpitu arvestamise otsustab õppejuhi poolt kokkukutsutud hindamiskomisjon.
(17)Hinnatakse varasematest kogemustest õpitu vastavust taotletava õppekava, mooduli(te) või õppeaine(te) õpiväljunditele. Hindamisel lähtutakse sisulisest sobivusest ja ülikooli tasemele vastavusest. VÕTA taotluste hindamiskriteeriumid:
1) taotluses väljatoodud eelnev kogemus ja sellest õpitu on loogilises seoses taotletava õppeaine/mooduli sisu ja õpiväljunditega;
2) varasemast kogemusest õpitu tõendab kõigi õpiväljundite omandamist;
3) taotlusvormid on täidetud korrektselt ning lisatud dokumendid tõendavad kõigi õpiväljundite omandamist ja on autentsed.
(18) Negatiivse otsuse puhul on hindajal kohustus anda taotlejale sisulist tagasisidet. (19)Varasemate õpingute ja töökogemuse alusel arvestatud õppeainete sissekandmisel õppeinfosüsteemi märgitakse vastavusained, mis on õppekava täitmisel asendatud.
(20)Kui ülekantava(te) õppeaine(te) maht on suurem õppekavas ettenähtud õppeaine mahust (kohustuslikud või valikained), võib enam sooritatud õppemahtu arvestada vabaainete mooduli täitmisel. Ülekantavate ainete suurem maht ei vabasta üliõpilast moodulis olevate kohustuslike ja valikainete sooritamisest moodulis etteantud mahus. (21)Ülekantava aine väiksem maht ei ole arvestamisel takistuseks. Õppeainete


































































































   15   16   17   18   19