Page 104 - Tallinn University
P. 104
tudeng õhinas ja
ettevõtja raHul
Kuidas jõuda ülikooli ja ettevõtte koostööni nõnda, et ettevõtja oleks rahul ja üliõpilane nii õhinas,
et juba ootab uut projekti?
Õppimine ülikoolis ei ole lihtne, kuid mis kõige tähtsam – see ei ole igav!
Kujutage ette, et olete asunud õppima käsitöötehnoloo- giate ja disaini erialale ning juba esimeses praktikaaines saate teada, et teil tuleb leida lahendus päris problee- mile ja teha seda koostöös ettevõttega. Milline võimalus ja vastutus!
Tore, kui õppetöö raames sünnib midagi tegelikku ja mõõdetavat – just nii on lausunud tudengid ise. Tõepoolest, mis saab tudengile olla veel suurem tunnus- tus kui see, et tehtud töö kannab vilja, projekt elab mõnes ettevõttes oma elu edasi.
Jah, muidugi tuleb mõne sellise projekti õnnestumiseks panustada palju enam kontakttunde kui tsükliõppes, olla palju aktiivsem suhtlema nii ettevõtete kui ka juhendaja- tega, end ise juhtida, aega planeerida. Igapäevatöö vajab tegemist, kodus on pere ning muidugi leidub hobisid, millest loobuda ei tahaks. Ülikoolil tuleb aga õppe- ja
heli kaldas
Heli Kaldas, Haapsalu kolledži direktor
arendustöö omavahel siduda nii, et jätkuks aega kõigeks ja et protsesside kvaliteedis ei kahtleks ükski osapool.
Ettevõtjate ja ülikoolide koostööst räägitakse tihti ja keegi ei kahtle selle vajalikkuses. Kuid tegelikult on koos- töö üsna keeruline ja seda mitmest aspektist. Üldjuhul soovib ettevõtja saada kiiret tulemust ja samal ajal kind- lust, et asi õnnestub. Ülikoolil on aga oma rütm, lisaks võivad raskusi valmistada materiaalsed küsimused ning ka tudengite oskuste erinev tase.
Ülikoolil ja ettevõtjail on tarvis seega tõsiselt ühe laua taha istuda, et kuulda üksteise kogemustest, mõista ülikooli kompetentsuse taset, saada aru õppeprotsessi ajakavast ja nii edasi. On ju tõsi, et mida paremini teine- teise toimimist tuntakse, seda selgemini püstitatud prob- leemi ja eesmärgiga oskab ettevõtja ülikooli poole pöör- duda, mis omakorda tagab hea tulemuse.
Suhtlemine on kõige alus ka seetõttu, et nii, nagu tudeng asub sageli õppima eriala nime järgi otsustades, loeb ka


































































































   102   103   104   105   106