Page 23 - TLÜ ajakiri
P. 23
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 6 / SÜGIS 2014
IKKAGI INIMENE 19
Foto: Kristjan Madalvee
olnud mulle mentoriks. Tema julgustas mind ka edasi õppima minema. Doktoriõppesse kandideerimise esmast projekti kiitis ka pro- fessor Airi Liimets. Nende oskuslikul juhenda- misel doktoritöö ka lõpuks valmis.
Sinu akadeemiline karjäär on kulgenud väga edukalt. Kõige suurem saavutus on ilmselt Eesti üliõpilaste teadustööde valdkondade- ja tasemeteülene peapreemia. Milliseid tundeid tekitas Sinus mõte endast noorematega rinda pista?
Vanus pole mind õppimisel kunagi heidu- tanud. Tuleb teha seda, mis huvitab, ja muu on teisejärguline. Mingil ajal saabub ka mõistmi- ne, et igasugune kriitika viib väga palju edasi.
Doktoritöö kirjutamisel oli minu ainus ees- märk tõesed tulemused. Seetõttu sai töö üpris mahukas, 385 lehekülge. Oma töö hindelisele poolele ma suurt ei mõelnud. Kaitsmisele eel- neval õhtul rääkisin kodus, et kui saaks vaid ometi läbi. „Laudatur“ oli ootamatu tulemus ja julgustas mind oma doktoritööd konkursile esitama. Võit oli täielik üllatus.
“ Õppimine on kui vastutus selle ees, ” et sulle on antud elu.
Oled õpetajana, nii lektori kui klaveriõpetaja rollis, töötanud 37 aastat. Kuidas oled osanud säilitada tööentusiasmi?
Kõige raskem on tõesti mitte väsida samu tõdesid kordamast. Motivatsiooni ja jaksu saan sellest, et naudin oma tööd ja suhtlemist. Tei- sele inimesele andmise tunne ületab kahtlused, mis ehk tunnist ära olles vahel võivad tekkida. Üldiselt ei ole ma tööpäeva lõpus väsinud, vaid vastupidi, töö annab mulle juurde uut energiat. Ilmselt õpetajaks ikka sünnitakse.
Kuna õpilased on erinevad, siis ei teki nen- dega töötades suurt rutiini, isegi kui läbitav materjal kordub. Selles töös ei saa kasutada pi- devalt samu nippe, pean ise ka kogu aeg juurde õppima. Uute meetmete väljatöötamine hoiab erksana ja on huvitav.
MillisedonSinuedasisedplaanidakadeemili- sel maastikul nüüd, mil oled saanud teaduspi- siku?
Praegu on minu väljund osalemine Tal- linna Ülikooli Kasvatusteaduste Instituudi filosoofilise ja pedagoogilise antropoloogia keskuses antropoloogilise didaktika uurimis- rühmas, kuid loodan tulevikus veelgi enam töötada teadurina.
Uurimistöö tegemise kirest pole ma lahti saanudki. Möödunud juulis sain olla Berliinis ning töötada kaks ja pool päeva Haridusajaloo teadusliku uurimise raamatukogus (Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung), mis asub Rahvusvahelise Pedagoogika uurimise Saksa


































































































   21   22   23   24   25