Page 10 - TLÜ ajakiri
P. 10
6 UUDISED
TALLINNA ÜLIKOOLI AJAKIRI / NR 6 / SÜGIS 2014
HARIDUSMINISTER: „TALLINNA ÜLIKOOLI VÕIB PIDADA ÕPETAJA- HARIDUSE LIPULAEVAKS“
Intervjuus TLÜ Ajakirjale paneb haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski Tallinna Ülikoolile südamele pingutada ka edaspidi sel- le nimel, et õpetajakoolitusse jõuaksid kõige võimekamad ja motiveeritumad üliõpilased.
Riinu Raasuke
Milline on tänane õpetajahariduse seis Eestis?
Õpetajaharidus on viimastel aastatel läbi tei- nud olulisi muutusi, palju on muudetud õpe- tajakoolituse õppekavasid. Tallinna Ülikooli võib pidada õpetajahariduse lipulaevaks, näha on ülikooli tahet edasi areneda ja püsida vald- konna arengusuundade eestvedaja rollis. See
tahe leidis kinnitust Tallinna Ülikooli visiooni- konverentsil. Tempokat liikumist selles suunas takistab siiski liigne killustatus, seda nii üli- kooli sees kui õpetajakoolitust pakkuvate üli- koolide vahel. Rahvusvahelistumine ja mobiil- sus on tähtsad märksõnad ka õpetajahariduse valdkonnas, seda suunda saaks ja tuleks roh- kem arendada. Võimalused selleks on olemas, näiteks Erasmus+ programmi raames.
Mis on õpetajahariduse tulevikuplaanides prioriteedid?
Eesti õpetaja keskmine vanus on ligi 50 elu- aastat, mistõttu muutub õpetajahariduse küsi- mus lähima kümnendi jooksul ühiskondlikult akuutseks. Meie prioriteet on õpetajahariduse kompetentsikeskuste väljaarendamine, nagu näeb ette Elukestva õppe strateegia. Õpetajaks õppimine peab muutuma atraktiivsemaks, õp- pekavades tuleb paremini lõimida teooria ja praktika.
Kompetentsikeskuste tegevus hõlmab veel heade praktikate kogumist ja levitamist, hari- dustöötajate nõustamist, innovaatiliste lahen- duste väljatöötamist, uuringute läbiviimist jpm. Ootused on kõrged. Ülikoolid peaksid kompe- tentsikeskuste tegevuste kaudu võtma juhtiva rolli sidusa õpetajahariduse kujundamisel – seda nii esmaõppe, kutseaasta tegevuste veda- mise kui süsteemse täiendusõppe osas.
Esmahariduses on eriti oluline õpetajakoo- lituse praktika arendamine koostöös praktika partnerkoolidega. Nii esma- kui täiendusõp- pes ootame ülikoolidelt mitmekesisemate õpi- meetodite ja -strateegiate kasutamist.
Milline on Tallinna Ülikooli roll või kohustus tulevikuplaanide täitmisel?
Ülikoolile jääb õpetajate järelkasvu tagamisel Eestis võtmeroll. Enamik hariduskorralduslikke muudatusi eeldab pädevate ning uuendustele avatud õpetajate olemasolu, mis omakorda eel- dab tõsist tööd nii õpetajate esma- kui täiend- koolituse valdkonnas. Ehkki see ei sõltu ainult Tallinna Ülikoolist, tuleb pingutada selle nimel, et õpetajakoolitusse jõuaksid kõige võimeka- mad ja motiveeritumad üliõpilased. Väga head haridust ei saa olla ilma väga hea õpetajata.


































































































   8   9   10   11   12