|
|
||||||
|
|
|
|||||
|
|
Music criticism course |
|
||||
|
|
|
Developing the critical, analytical and openmindedness of students. Enable them to find their own style and obtain practical experiences. Learning from other critics (from the past and present) and reflect the own writing process. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
||
|
UUDISED/NEWS |
|
Kevadsemester
2014 |
Spring
semester 2014 |
|
||
|
|
|
|
||||
|
|
|
Esimene kohtumine 5. veebruar 2014! |
First meeting February 5, 2014! |
|
||
|
|
|
Loe
uusi MuKriErikursus
2013 arvustusi
aadressitel: Loe MuKriErikursus 2012 osalejate esmamuljeid festivalist Eesti Muusika Päevad ajakirja MUUSIKA trükiversioonis siin. |
Read
MuKriErikursus
2013 articles/summaries
(in
Estonian and English): |
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Loe
MuKriErikursus
2007–2010 arvustusi
aadressil: |
Read MuKriErikursus 2007–2010 articles (in Estonian and English): muusikaarvustaja.blogspot.com |
|
||
|
|
|
|
|
|||
|
|
Kriitikal peaks olema peale julguse laita ka julgust tunnustada (Eduard Hanslick 1894) |
|
||||
|
|
KURSUSE EESMÄRK |
|
||||
|
Registeerimine |
|
Arendada
tudengite kriitilist, analüüsivat ja Uuele avatud mõtlemist.
Võimaldada neil leida oma stiil ja omandada praktilised
kogemused. Õppida teistelt kriitikutelt (minevikust ja
tänapäeval) ja reflekteerida enda
kirjutamisprotsessi. |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
AVATUS |
|
|||
|
MuKri_E-kursus |
|
Muusikakriitika kursust viiakse läbi paralleelselt statsionaarse ja E-kursusena. |
|
|||
|
|
Kursuse
raames külastatakse mitmesuguseid nüüdismuusika (ja -kunsti)
festivale ning džäss-, rokk- ja popmuusika üritusi.
Külalislektoritena on esimesel kahel aastal kursust rikastanud
ja toetanud Brigitta Davidjants (muusikateadlane ja -kriitik),
Maris Valk-Falk (Scripta Musicalia), Kristina Kõrver ja Joosep
Sang (Muusika), Tiina Õun ja Anneli Remme (TMK) ning Igor
Garshnek (Sirp). 2009 oli lisaks Maris Valk-Falgule kutsutud
Maria Mölder (muusikakriitik ja toimetaja,
popmuusikaspetsialist), Tui Hirv (laulja, muusikakriitik ja
-teadlane ja kirjanik) ning Kai Tamm (muusikateadlane ja
toimetaja). Lisaks Tallinna Ülikooli Muusika osakonnale kuulub
eriline tänu kursuse senise toetamise eest erinevatele
festivalidele-kontserdikorraldajatele, eelkõige, EMTA ja
Sügisfestival, Eesti Kontsert ja NYYD-festival, Eesti
Meediakunstnike Ühing ja PLEKTRUM, HUH (Hea Uus Heli), Jazzkaar
ning NU Performance festival. |
|
||||
|
|
|
Kursuse
materjalid: |
|
|||
|
|
|
TUDENGITE
TAGASISIDE KÜSITLUS
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Claude Debussy (1862–1918) |
|
|||
|
|
|
Mulle
meeldivad need helid rohkem, mida mängib egiptuse karjapoiss
omal flöödil – ta on sulandunud ühte loodusega ja kuuleb
harmooniaid, mis ei sobi teie koolitarkusega kokku [...] (Debussy
La Revue Blanche 1901) |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Muusikakriitika olukorrast 1987 |
|
|||
|
|
|
Nüüd veel paar sõna kriitikast. Jaak Allik […] arvas, et kui kriitika tegemist organisatooriliselt väga hästi korraldada ja kui ajalehed muutuksid kultuurilembesemaks, et siis oleks kõik korras. Mina seda ei usu. Meil on ju sama probleem muusikakriitikas. Kõik me tahaksime, et ajakirjanduses ilmuks rohkem kriitikat. Natukese muutuks see paremaks muidugi, kui asi oleks organisatooriliselt paremini lahendatud. Ja natuke muutuks asi paremaks ka siis, kui igas lehes oleks inimene, kes elaks kogu hingest meie kultuurielule kaasa. Aga mitte väga palju. Sellepärast, et kui kõikide liitude puhul esineks lehtedes rohkem materjali, siis lehed ei mahutaks neid ära. Me oleme harjunud teadma seda, et näiteks mujal maailmas ilmuvad järgmisel hommikul viies-kuues lehes kohe arvustused. Aga me teame ka seda, et need lehed on kaks-kolm-neli korda mahukamad kui meie lehed. (Eino Tamberg) |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Muusikakriitika hetkeolukorrast (2010) |
|
|||
|
|
|
Muusikakriitika
on valdkond, mis vajab senisest palju rohkem tähelepanu, sest
erinevalt populaarsematest muusikažanritest on klassikaline ja
nüüdismuusika ning nende kriitika viimastel aastatel
päevakajalises trükimeedias jäänud aina rohkem tahaplaanile.
Muusikakriitikat peaks avama laiemale lugejaskonnale, kuid ometi
ei tohiks muusikakriitika piirduda muusikute tegevuse
reklaamimisega või muutuda muusikatööstuse majanduslikule
edule suunatud valdkonnaks, kus tegelikult räägitakse vaid
kõigest muust, mitte aga muusikast endast. Prestiižikusel,
käibetõdedel ja kujundatud imidžitel baseeruv (muusika)maailm,
mis sageli on kujundatud just meedia poolt, vajab sõltumatuid,
kriitilise mõtlemise ja terava kõrvaga noori kirjutajaid, kelle
kriitika oleks aus ja argumenteeritud. |
|
|||
|
|
Kuula
2010.
aasta loenguid
ja vestlusringe Klassikaraadio
kodulehel |
|
||||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Kursuse põhiteemad |
|
|||
|
|
|
Teksti liigid
ja teksti analüüs |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
KURSUSE ÕPIVÄLJUNDID |
|
|||
|
|
|
I
Tudengid orienteeruvad esmaselt muusikakriitika alal: tutvutakse
(muusika)kriitika erinevate avaldumisvormidega läbi ülevaate
tekstide |
|
|||
|
|
|
Kursuse
põhilektor: Gerhard Lock (muusikateadlane ja
helilooja) |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
(CC) Kujundus: Mari-Liis Rebane (logo), Gerhard Lock (kodulehe struktuur, veebimeister), disained OpenOffice/NeoOffice'iga, muusikaarvustaja[at]gmail.com © 2010-2014 MuKriErikursus Tallinna Ülikool, Kunstide Instituut, Muusika osakond, Narva mnt 25/38, 10120, Tallinn (Eesti), (+372)6411444, www.tlu.ee/muusika |
|