Konverents

Konverents “Eestikeelsele õppele üleminek mitmekultuurilises lasteaias ja koolis”

Aastatel 2018–2024 viis Haridus- ja Teadusministeerium koostöös Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi, humanitaarteaduste instituudi ning kohalike omavalitsustega läbi pilootprojekti "Professionaalne eestikeelne õpetaja haridusasutuses", eesmärgiga toetada teaduspõhiselt õpetajate professionaalsust lastele eesti keele õpetamisel. Konverentsiga võtame projekti tulemused kokku, tutvustame neid kõigile huvilistele ja täname projekti panustajaid!

Haridusteaduste instituut

12.09.2024 kell 10.30 - 16.00

Lisa kalendrisse

iCal calendar

Projektis värvati ja koolitati lasteaedadesse ning koolidesse õpetajaid muu koduse keelega lastele eesti keele õpetamiseks, toetati õppeasutusi eesti keele õppevahendite soetamisel ja õpetajate motiveerimisel. Projekt panustas keeleõppe meeskonna ja kultuuri tugevdamisse, õppeasutuse juhtimisse ning õpetajate ja lastevanemate koostöösse.

Selle käigus lõid lasteaiad ja koolid uusi keeleõppe mudeleid ja õppevahendeid, mis toetavad eesti keelele üleminekut. Tuginedes pilootprojekti uuringu tulemustele on täiendatud ülikoolide taseme- ja täienduskoolide õppekavasid.

Täname projektis osalenud lasteaedade ja koolide meeskondi, Tallinna Ülikooli, kohalike omavalitsuste, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Haridus- ja Noorteameti eksperte, kes pilootprojekti õnnestumisele kaasa aitasid!

Konverents on hea kokkuvõte projekti edusammudest ja edasistest arenguvajadustest laste eesti keele oskuse toetamisel mitmekultuurilises lasteaias ja koolis. Loe projektist lähemalt.

Konverentsile registreerumise tähtaeg on 04.09.2024 kell 23.59.

Registreeru konverentsile


Konverentsi ajakava

10.30–11.00
Registreerumine ja tervituskohv

11.00–11.30
Konverentsi tervitused:
Andero Adamson, Haridus- ja Teadusministeeriumi keelepoliitika osakonna juhataja
Kristi Klaasmägi, Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor

11.30–12.15
Mitmekeelse klassi õpetaja professionaalse arengu toetamine: õpetajate koolituste ja õpilaste keeleoskuse hindamistulemuste vastastikmõju – Reili Argus, eesti keele professor ja Piret Baird, nooremteadur, Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste instituut.

12.15–13.00
Laste varajase keeleõppe toetamine mitmekeelses lasteaias – laste, õpetajate, juhtide ja lastevanemate perspektiiv – Tiia Õun, Maire Tuul, Evelyn Neudorf ja Natalja Gusjuk, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut.

13.00–13.30
Eestikeelne õpetaja kui eestikeelsele õppele ülemineku toetaja kooli- ja lasteaiaõpetaja vaates – Mariana Koho, Tallinna Lasteaed Delfiin õpetaja; Minna-Mirjam Kurvits  Tallinna Laagna Põhikool.

13.30–14.15 Lõuna

14.15–15.30
Kooli ja lasteaia parimate praktikate töötoad (EduSpace, ELU-ala, A-046; A-006; M-224; M-226; M-439; M-342).

Lasteaed

  • Keele ja kõne arengut toetav õpikeskkond ja materjalid – Lüüli Kübarsepp, Tatjana Terentjeva Kohtla-Järve Eralasteaed Mesimumm õpetaja (Elu-ala ELU õppeklass Mare õppehoone, III korrus).
  • Õppijast lähtuvad õpistrateegiad keeleõppes – Riina Johannes, Narva Lasteaed Sädemeke õpetaja (M-342, Mare õppehoone, III korrus).
  • Meeskonnatöö lasteaias – Raili Oks, Ly Ujok, Häli Erikson, Julia Merkulova, Jõhvi lasteaedade meeskond (M-439, Mare õppehoone, IV korrus).
  • Digiõppemängud keeleõppe toetajana – Katre Teppan ja Diana Buchmann, Tallinna Liikuri Lasteaia meeskond (M-340  EduSpace, Mare õppehoone, III korrus).

Kool

  • Keeletundliku aineõppe rakendamine – Tiina Rüütmaa, Kristiina Bernhardt, Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste instituut (M-226, Mare õppehoone, II korrus).
  • Õpilaste keeleoskuse erinevate hindamisvahendite plussid ja miinused ning tulemuste rakendatavus õpetajate koolitamisel – Tiina Rüütmaa, Kristiina Bernhardt, Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste instituut (M-224, Mare õppehoone, II korrus).
  • Kooli juhtkonna vaade – Ivo Mikson, Sinimäe kooli õppejuht (A-046, Astra õppehoone).
  • Üleminek eestikeelsele õppele 4. klassis Tallinna Pae Gümnaasiumi näitel – Maia Lust, Tallinna Pae Gümnaasiumi õpetaja, Natalia Presnetsova, Tallinna Pae Gümnaasiumi õppejuht ja Anna Solomko, Tallinna Pae Gümnaasiumi ainesektsiooni juht (A-006, Astra õppehoone).

16.00 Konverentsi pidulik lõpetamine Astra maja Teadlaste foorumis

Aatriumis on võimalik tutvuda koolide ja lasteaedade keelemudelite posterettekannetega. 


Konverents TLY