Tulevased andragoogid ja noorsootöötajad esitlesid avalikul eksamil õpitava eriala olulisi teemasid
Esimese kursuse andragoogika ja noorsootöö üliõpilased sooritasid 10. jaanuaril Terra maja neljanda korruse koridoris ainete „Esitlus- ja aruteluoskused” ning „Andragoogika: haridus, koolitus ja elukestev õppimine” integreeritud eksami. Ettekandele tulid andragoogika ja noorsootöö valdkonna väga erinevad teemad ja esitlusi toetasid inspireerivad ning suurepäraselt kujundatud vaatmikud.
Andragoogika eriala üliõpilaste jaoks tuli ainekursuse „Andragoogika: haridus, koolitus ja elukestev õppimine” lõputööna koostada teemaportfoolio andragoogika valdkonnaga seotud omale meelepärasel teemal. Teemaportfooliote tulemuste esitlemiseks pidi valmistama A0 formaadis vaatmiku ehk postri ja seda Terra maja avalikus koridoris kaaslastele ning niisama juhuslikele möödujatele tutvustama. Noorsootöö üliõpilased võisid vaatmiku valmistada oma valdkonna aktuaalsel ja olulisel teemal. Nii kogesid juba esimese kursuse üliõpilased, kuidas huvi ja kirge oma eriala vastu selgelt sõnastada ja avalikult põhjendada.
Ühtekokku tuli esitlusele 23 väga erinäolist vaatmikku. Teemade ring ulatus toitumise olulisusest täiskasvanute õppimisel kuni riigikaitse ja noorsootöö koostööni; õpitu ülekandmisest kuni andragoogika põhimõteteni lennunduskorralduses ning koolituse tulemuslikkuse hindamisest enesekaitse õpetamiseni eri vanuses täiskasvanutele. Tõepoolest mitmekesine ja huvipakkuv!
Hiljem suunduti auditooriumisse ühiselt esitlusi, aga ka tervikuna mõlemat ainekursust reflekteerima. Positiivset tagasisidet jagus nii kursusel osalenuile kui ka Katrin Karule ja Halliki Põldale nende ainekursuste läbiviimise eest. „Ühiseksam oli positiivselt meeldejääv ning teadmispagas suurenes jõudsasti,“ kommenteeris sündmust ka andragoogika üliõpilane Helis Julisen.
Vaatmikettekanne moodustas kolmandiku “Esitlus- ja aruteluoskused” ainekursuse hindest lisaks auditooriumi ees peetuud TED-kõnele ja EPALE platvormil avaldatud blogipostitusele. Nii võibki öelda, et kursuse tööd olid kõik seotud esinemistega avalikus ruumis. Sellised autentsed hindamismeetodid võimaldavad õppijatel kogeda, et eksam on õppimise osa ja tehtud töö on oluline ka laiemale avalikkusele.
Kes soovib vaatmikke uudistada, siis uue semestri algusnädalatel on need üleval Haridusteaduste instituudi koridorides.